Legoland Malaysia - Theme Park (Part 3) Kemudahan di Legoland

○ Legoland Malaysia - Panorama Dunia Lego (Mini Land)
○ Legoland Malaysia - Menarik di Star Wars Mini Land
○ Legoland Malaysia - Holiday Extravaganza Sepanjang Disember 2014
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 1) Keriangan Bermula
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 2) Main-main di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 3) Kemudahan di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 4) Akiff dan Legoland
○ Legoland Malaysia - Water Park
○ Legoland Malaysia - Pengalaman Bermalam di Legoland Hotel

Sorry la ehh kalau korang bosan baca cerita percutian aku ni yang banyak sangat part... bukan sajer-sajer nak buat part tapi sebab takut nanti share banyak sangat gambar dalam 1 entry kang loading slow pulak korang nak bukak blog ni...

Okeh... Dalam theme park Legoland ni ade banyak kemudahan yang diorang sediakan... aku juz nak senaraikan kemudahan-kemudahan tu untuk rujukan korang dan jugak aku sendiri bila nak ke sana lagi nanti... Antara kemudahan yang disediakan kat sana adalah...

● Stroller Rental 
● ATM Machine
● Surau
● Tandas
● Cafe
● Restoran
● Locker Rental
● Smoking Area
● Photo Booth
● Game Booth
● Booth Makanan/Minuman
● Kedai Cenderamata
● Photographer Legoland


Stroller Rental - 50% diskaun untuk hotel guest

Game Booth - Kena bayar bila nak main... ade beberapa booth yang macam ni tapi game lain-lain...

Big Shop - Kedai Cenderamata

Surau - Sangat selesa

Market Restaurant - tempat makan yang besar dan selesa...


Ni bahagian dalam Market Restaurant... time aku pegi hari tu tak ramai orang... sunyi jer kannn... Ngeee... aku suke gini... takyah sesak-sesak...

Sekali tengok dah macam kantin kat sekolah dah...

Menu yang kitorang makan hari tu...

RM28.00... Signature 1/4 Roasted Chicken... set termasuk air dengan mushroom sup... yang ni menu yang aku pilih... Sedapppp...

RM28.00... Spaghetti Bolognese... set termasuk air dengan mushroom sup... Yang ni pulak pilihan Miss Permaisuri... tapi sebenarnya Miss Permaisuri nak spaghetti carbonara tapi masa die pesan menu kat aku die sebut bolognese... Huhhh... kena habiskan jugak... yang ni pun not bad...

Akiff punya set nugget sekali dengan air kotak dengan buah... aku dah lupe pulak yang ni berapa hengget... rasanya dalam RM15.00 kot...

Masa kat dalam theme park tu nanti korang akan perasan ade staff legoland dok berkeliaran dalam tu... korang boleh jer mintak tolong diorang ambikkan gambar korang... photografer diorang pun ade kat beberapa port strategik dalam theme park tu... nanti bile korang lalu atau tengah main game die akan offer untuk ambikkan gambar korang guna camera kite... pastu die mintak permission untuk ambik gambar gune camera die lak... nanti kalau minat nak ambik gambar yang kat camera die tu boleh la pegi kat photo booth...

Kalau korang bernasib baik nanti akan terserempak dengan maskot lego dok berliaran dalam tu... haaa boleh la bergambar dengan die... maskot ni dah ade pembantu peribadi untuk tolong ambikkan gambar kite... maskot ni kalau diperbananyakkan lagi mesti best... macam aku pergi kat Universal Studio Singapore dulu... bersepah-sepah maskot yang ada...

Next entry aku share gambar-gambar kitorang dengan objek yang dibina dari lego pulak..


Labels: , , ,