Legoland Malaysia - Theme Park ( Part 2 ) Main-main di Legoland

○ Legoland Malaysia - Panorama Dunia Lego (Mini Land)
○ Legoland Malaysia - Menarik di Star Wars Mini Land
○ Legoland Malaysia - Holiday Extravaganza Sepanjang Disember 2014
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 1) Keriangan Bermula
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 2) Main-main di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 3) Kemudahan di Legoland
○ Legoland Malaysia - Theme Park (Part 4) Akiff dan Legoland
○ Legoland Malaysia - Water Park
○ Legoland Malaysia - Pengalaman Bermalam di Legoland Hotel


Okeh.. jom sambung cerita legoland...

Hari tu lepas puas aku ambik gambar kat mini land dengan star wars mini land... kitorang terus jelajah kat bahagan Lego City... ade banyak game untuk bebudak baya Akiff... 1st kitorang naik Legoland Express... Akiff la ni beriye nak naik train sebab masa aku sebok ambik gambar kat mini land, train ni 2 3 kali melintas depan dia... tak sabar-sabar die nak naik...


Lepas seround naik train... kitorang ke Lego City Stage... kebetulan masa tu staff legoland dok panggil kata show dah nak start... So, menonong jer kitorang masuk dalam hall tu... dah la tak tahu show ape yang diorang nak buat...


City Stage ni fully aircond... sejuk kat dalam tu... kalau dah penat berjalan tengah panas terik boleh la lepak tengok show kat sini...

Tapi show ni ada masa-masa tertentu... time aku hari tu musim nak sambut krismas... so, citer pun pasal krismas laaa... kalau bulan lain tak sure pulak... mungkin die tukar teater lain la kot... pasal teater musical ni aku dah citer dalam entri sebelum ni... boleh baca sini (klik)...

Haaa... ni ade game untuk 1 family... Lego Rescue Academy... best weh main kat sini... ade 4 truck fire engine... setiap family naik sorang satu... pastu berlumbe padamkan api...

Tengok gambar atas ni... lepas kayuh keter tu sampai hujung... kena pump air pulak untuk padamkan api... agak penat jugak laa... tapi sangat fun...

Akiff tak bagi ummie die kayuh truck ni... die nak kayuh dengan aku... ehh... yang ni kayuh dengan tangan tau... bukan dengan kaki... kitorang last skali sampai kat hujung sebab yang tukang kayuh abah sorang jer... Akiff berlakun jer lebih... huh...

Dah sampai hujung aku la tukang pump air bagi keluar... si Akiff halakan host kat tingkap yang terbakar tu... bab ni Akiff pakar... kejap jer kitorang padam api tu... pastu bergegas naik truck untuk patah balik... macam tadi jugak aku gak yang berpeluh kayuh... sudahnya kami no 3 sampai garisan penamat.... hahaha...

Sebelah rescue academi tu ade Lego City Airport... bende ni juz berpusing jer tapi kite sendiri yang kontrol 'gear' kat dalam kapal terbang tu nak naik atau turun masa tengah pusing tu... tapi macam biasa la Akiff... die tak bagi aku kawal mendalah tu... so, berpusing gitu jer la... takde naik takde turun... hadoiyai budak ni... semue die nak kawal... geram pulak aku... hahaha...

Lego Junior Driving School... yang ni feveret Akiff... mendalah keter lego ni ade 2 katigori... yang Akiff naik ni untuk umur 3-5 tahun... litar die bulatan bujur biase jer... drivimg school untuk bebudak besar sikit pun ade... umur 6-13 tahun.... yang tu track die ade simpang dengan trafik light...

Dua kali Akiff naik keter ni... suke sangat die...

Depan driving school ade Lego Boating School... jom naik boat pulak...

Boat ni pun kitorang ulang naik dua kali... boat ni kena pijak pedal minyak untuk hidupkan enjin... lepas tu kena kontrol stereng sendiri ikut laluan yang diorang buat tu... macam sebelum ni jugak, aku dengan Miss Permaisuri dilarang usik stereng dengan pedal minyak tu... Akiff nak bawak sendiri... hahahah... hadoiyai.... 2 3 bijik boat belakang kitorang dah sampai dah... kami jer lambat sebab Akiff asyik langgar tebing... hahaha...

Kat bahagian Legoland City ni ade jugak The Shipyard... Akiff nak singgah main sini tapi aku tak bagi... yer laa... masa tu masa dah petang dah... nak pusing-pusing ushar tempat lain lagi...

Ade 1 lagi mainan yang kitorang tak main kat Legoland City ni adalah Remote Control Boat... huhuhu...

Lepas penat kat Legoland City... kitorang ke bahagian Lego Technic... bahagian ni lebih kepada bebudak besar... umur macam Akiff dah tak sesuai main kat bahagian ni...

So, kitorang juz jalan-jalan dan tengok jer orang main kat sini... masa ni aku, Miss Permaisuri dengan Akiff dah penat sangat dah... masa pulak dah dekat pukul 4 petang... dok terbayang nak landing atas katil dalam bilik...

Kat Lego Technic ni ade beberapa game yang memang best...

Aquazone Wave Racer... main mendalah ni boleh basah baju oii...

Technic Twister... yang ni aku tak naik sebab ketinggian minimum adalah 110cm... Akiff tak lepas nak main...

Yang ni paliiiiiing menarik kat dalam Legoland ni... Project X atau biase kite sebut roller coaster...  yang ni kalau Akiff boleh naik pun memang aku tak bagi naik... hahahaha... sebab aku sendiri pun tak berani... ngeeee... cukup la 2 kali aku naik roller coaster kat Genting Highland zaman remaja dulu... sekarang dah tak berapa remaja dah... takmo dah naik benda ganas-ganas gitu.. hehehe...

Satu lagi benda menarik yang ada kat bahagian Lego Technic ni adalah Lego Mindstorms... bagi aku tempat ni macam akademi lego... tempat belajar main lego kowt... aku pun tak sure sangat sebab masa aku masuk situ staff situ cakap umur Akiff tak boleh masuk... untuk bebudak besar jaa... huhuhu...

See... macam tempat belajar main lego jer kannn...

Hmmm... selain Mini Land, Lego City dengan Lego Technic... yang lain semua kitorang tak pergi... Hwaaaaa.... (icon nangis)

Kesahnya gini... masa kat sana kitorang memang melenggang kanggung... relax... santai... tak expec tempat tu ade banyak game lagi... lepak kat restoran dalam theme park tu sampai dekat sejam... pastu bila dah pukul 4 petang terus fikir nak chekin hotel jer... dah tak larat walaupun cuaca ok sepanjang kitorang kat sana... bila dah balik then chek map legoland  rupanya Lego Kingdom, Land of Adventure dengan Imagination kitorang tak lalu langsung pun... bende tu ade kat belah belakang sana... aiyooookkkk... rugi rugi... huhuhuhu... tapi fikir positif jer laa... nanti boleh pergi lagi... hahahaha...

Ok laaa... next entry aku update kemudahan apa yang ada kat dalam theme park legoland tu... untuk info lanjut game-game lain yang aku tak sempat terjah tu, korang boleh refer kat www.legoland.com.my



Labels: , , ,