Derita Yen... Masih ada yang sayang... Tabung Bantuan Rawatan Yen

Ya Allah... kesiannya... aku baru tahu cerita pasal kucing jalanan yang kakak aku bela kat rumah... hari tu masa aku balik kampung aku tengok ada kucing baru kat rumah...


Ini lah dia Yen... stray cat yang kakak aku kutip kat kaki lima... kakak aku ni jenis pencinta kucing... dalam bonet keter die ade jer standby makanan kucing untuk dia bagi kat mana-mana kucing yang die jumpe...

Yen ni antara kucing yang kakak aku bagi makan setiap kali ke bank... memang Yen ade jer kat luar bank tiap kali kakak aku ke sana... 1 hari tu kakak aku tengok kaki Yen berdarah dan tak boleh jalan... kesian punya pasal, kakak aku ambik Yen bawak balik rumah... esoknya bawak ke klinik dan dapatkan rawatan untuk Yen... doctor sah kan yang kaki yen dijangkiti sporo... sporo ni sejenis penyakit akibat dari virus yang akan menyebabkan kaki kucing luka dan bernanah... kalau tak dirawat nanti virus tu akan makan isi pulak...


Lepas dijaga dan dirawat dengan baik... akhirnya Yen sembuh sepenuhnya dari Sporo... dah kembali aktif... tapi kejap jer sebab lepas tu Yen nampak tak sihat... dah makin tak aktif pulak...

Sekali lagi kakak aku bawak Yen ke klinik... doctor kata hati Yen bengkak... mungkin sebab rawatan sebelum ni yang memerlukan dia banyak makan ubat... kali ni doctor bagi ubat lain pulak untuk sembuhkan sakit bengkak hati Yen...


Haaa nampak... kemain banyak ubat Yen... Yen makan ubat ikut jadual dan dos yang doctor bagi... tak pernah miss... tapi belum pun sembuh sakit bengkak hati Yen, datang pulak penyakit lain... huhuhu... aduhai... 


Hari ke hari Yen makin tak sihat... macam biasa kakak aku akan sentiasa bawak kucing-kucing dia ke klinik kalau tak sihat... kali ni doctor cakap buah pinggang Yen pulak rosak... adehhh...

Kakak aku sentiasa dapatkan rawatan untuk Yen dan sampai satu tahap Yen dah tak lalu nak makan... badan dia dah tak mampu nak jalan pun sebab dah takda tenaga... tapi yang aku kagum pasal Yen ni... walaupun dia tak sihat, tiap kali nak poo Yen tetap akan gagahkan jalan ke tray dia... tapi kesiaannya sebab Yen nak melangkah masuk dalam tray pun dah tak mampu... huhuhu...

Sekarang ni kesihatan Yen makin merosot... separuh badan die dah lumpuh... dari pinggang sampai kepala dah tak mampu bergerak... makan minum Yen dah kena bersuap sekarang ni...

Nampak tu Yen terpaksa dipakaikan pampers...


Keadaan terkini Yen adalah dia masih tak mampu untuk bergerak... even nak angkat kepala pun dah tak boleh... semua kena bantuan dari orang...


Sekarang ni Yen kena drip air masuk dalam badan sebab nak bagi die kencing untuk cuci kidney dia...


Ni semue ubat Yen... kakak aku juz beli ubat dan keperluan Yen dan buat rawatan sendiri kat rumah sekarang ni...


Ni gambar kat rumah aku kat kampung... Yen dah tak mampu nak jerit pun waktu kakak aku drip air masuk dalam badan die... huhuhu...

Untuk pengetahuan korang, Yen dah tak boleh nak makan makanan biasa... ada makanan khas untuk dia...


Ni makanan untuk Yen... sehari 1 tin... makanan ni agak mahal... 1 tin RM9.50... buat masa sekarang kos rawatan dan makanan Yen memang kakak aku tanggung sorang dengan duit poket die...

Korang yang nak turut membantu dalam usaha kakak aku menyelamatkan Yen boleh la hulurkan bantuan dari segi kewangan sebab Yen memerlukan rawatan yang berterusan dalam jangka masa yang lama...

Bantuan boleh dihulurkan melalui detail akaun bank di bawah dan aku akan update bantuan yang Yen terima dan kesihatan Yen melalui blog aku ni...

<>

Labels: , ,