Flora Kafe - Perfect Place To Celebrate Your Love

Dulu aku pernah berangan nak makan candle light dinner dgn Miss Permaisuri kat tempat yg super romantik... aku dok bayang makan kat tempat yg cahaya lampu malap2 sikit.... penuh dgn mood romantik... ada lilin atas meja... sebelah meja ada pool... atau makan kat tebing tinggi yg bawah dia ada deruan ombak dengan angin bertiup sepoi sepoi 'language'...  takda orang lain kat situ melainkan kami... pastu orang serve bagai raja sehari... datang bawak menu... pastu datang bawak kek dengan bunga... yg tukang serve dgn bawak2 menu, kek, bunga segala bagai tu pakai mcm orang hawai atau tradisional Bali...hohoho... aku bab nak imagine mmg serah kat aku... ni aku tak citer over lagi sbb imaginasi aku agak tinggi... kdg2 tu over melampau... tak tercapai akalmu.... hahaha....

Tapi tu angan2 jer laa... dah name pun imaginasi kannn... biar la over pun... alang2... Bukan nak kate bende tu mengarut sangat smpai tak boleh nak direalisasikan, cumanya kena sedia duit jer la... tapi sbb aku ni sedar diri, bukan jenis orang yg beruang atau yg mempunyai ramai duit... so, kite fkir la cara lain yg ala2 romantik mcm tu jugak tapi still on my budget... hehehe...

Nasib baik aku tahu pasal Flora Kafe ni... aku tahu pun lps baca blog kengkawan blogger... pastu aku follow facebook Flora Kafe ni... ramai btul org yg celebrate kat situ... aku pun try la inbox fb Flora Kafe... nak tanya pakej apa yg ada... pastu dia mintak no fon aku utk dia contact.. lbh sng nak borak2 kat phone dr inbox fb...

Yg mengejutkan aku, die tahu aku ni blogger... waaa... blogger la sangat kannn... padahal aku bkn blogger sgt pun, aku lebih kepada somebody have own blog... hehehe... dan aku lebih terkejut bila Mell (pengurus ke owner Flora Kafe ntah... hehehe... sorry) kate die penah nmpak aku last week dtg lunch kat restoran dia... aku dtg dgn kawan... hohohoo... bayangkan kalau aku dtg bawak awek lunch situ... kantoi siot... huhuhuhu... aku mmg ade g lunch sane last week utk survey tmpt... hehehe...

Tapi aku contact dan bincang dgn Mell very last minit... malam nyer nak celebrate, siang tu baru kitorang bincang... nasib baik Mell bg kerjasama yg ckup baik... korang kalau nak booking jgn buat last minit mcm aku... contact Mell awal2... sbb kdg2 tmpt diorang full... nnti kat hujung entri aku bg no contact dgn alamat smue mcm mana nak contact Flora Kafe...

Alkisahnya dan sangat terharunya aku bila Mell cakap die akan prepair segala benda deco2 tu smue secara PERCUMA untuk aku... aku ulang, its FREE juz for me!!! Warghhhh... konsep candle light dinner mcm aku nak tu... huhuhuu... biasanya servis caj untuk deco dan sediakan meja yg sangat romantik tu die caj RM75... pakej ni skali dengan photographer yang akan shoot gambar kenangan terindah sepanjang kat Flora Kafe tu... huhuhu... mmg tip top servis diorang... terharu sbb dpt layanan mcm ni...

Ehhh... korang jgn bosan baca entry aku ni, sbb kat hujung entry aku ade special promo utk korang dari Flora Kafe... banyak lagi aku nak story ni... hahaha... gasak la korang nak hadap entry aku ni... ni baru pendahuluan jer baru ni... hahaha...

Korang kalau nak tahu pasal surprise yg aku buat kat Miss Permaisuri, boleh baca kat blog dia... malas nak story benda sama... ni blognya : "Indahnya Kehidupan"... kalau boleh folo la dia skali.. sian dia... hahaha... sempat lagi promote...

Kitorang smpai Flora Kafe pkul 7.45 malam... smpai2 jer Mell terus tegur aku... aku 1st time jumpe die... sebelum masuk dlm cafe aku tgk Miss Permaisuri mcm dah teruja dah dgn deco luar kafe.. serius cantik...

Masuk jer dalam cafe trus Mell bawakkan ke meja kitorang yg dah ready...

Wooo... 5 bintang aku bagi... siap ade kelopak rose atas meja... bukan smua meja dia deco mcm ni, hanya meja yg ditempah jer die buat special... aku mmg mintak Mell sediakan baby chair utk Akiff...

Mood dalam Flora Kafe ni mmg romantik habis... cahaya dia suram2 jer... gud job photographer sbb ambk gambr yg masih kekalkan mood romantik dlm gambar...

Dah tu mule la start memilih menu... ikutkan ade jer pakej utk 2 org... tp aku tak ambk pakej tu sbb nak bg Miss Permaisuri pilih sendiri apa yg dia nak makan...

Menu yg kami order
Fresh Oren (RM9) & Apple Asam Juice (RM10)

 Chicken Chop Black Pepper Source (RM18) pilihan aku sendiri

Fish & Chips (RM18) pilihan Miss Permaisuri

Bubur Seafood (RM10) untuk Akiff

Menu dah smpai wajib ambk gambar makanan dulu... trend zaman skrg... slagi tak ambk gambar makanan tak boleh makan... hahahhaa... 

Dah habis makan... next  surprise...

Kek dengan Fresh Flower... kek tu order dari Flora Kafe... takyah nak fikir2 pasal kek lagi dah... smue dah ade.. Fresh Flower mmg dah wajib bagi... tak pernah miss... fresh flower aku buat special request kat Flora Kafe mintak diorang tlong sediakan...

Coklat Cake (RM25)

Fuuuhhhhhhh... Akiff yg terlebih excited nak tiup lilin... smpai muncung2 mulut... hahahaha...

Enjoice d picture from Facebook Flora Kafe


Thanks Flora Kafe kerana menyediakan pengalaman candle light dinner yg sangat romantik ni... siap photographer utk rekod moment2 indah tu... mane nak cari servis mcm ni dan paling penting total kos dinner aku malam tu tak sampai RM100... berbaloi dari makan kat hotel2 yg berbintang kat luar sana...

Bab hadiah aku taknak citer... biarkan misteri... hehehe...

Haaa... okeh... sila ambil perhatian part ni...

Korang yg berminat boleh hubungi Mell (03-2181 0986 atau 012-2070166/017-3190203) untuk maklumat lanjut...

Yang bukan blogger tapi reader blog aku pun boleh contact Mell personally... mayb ade diskaun utk korang... 

Ni pakej yg Flora Kafe ada selain Ala carte...

Korang jgn ingt Flora Kafe ni hanya restoran untuk meraikan sesuatu jer... diorang jugak ade sediakan pakej lunch serendah RM13 setiap hari... info lanjut boleh terjah fb diorang...

Alamat :
Flora Kafe
Ground Floor
The Ampwalk 218
Jalan Ampang
50450 Kuala Lumpur


Labels: , , ,