Universal Studio Singapore (Part 1)

Sebelum citer Universal Studio Singapore (USS) aku ni basi baik aku up entry cepat... kang dah basi tak best... hehehe... tapi entry USS ni ade beberapa part... harap tak membosankan korang... ekekke...

Alkisah 30 Mac 2013 aku bawak Miss permaisuri dengan Akiff pegi USS... planing nak ke sana pun secara mengejut jer... beberapa hari sebelum ke JB baru decide nak masuk Singapore... alang2 aku ada urusan kat JB hari jumaat so Sabtu esoknyer terus lajak ke USS... semue pun tau kan matawang Singapore lebih tinggi dari ringgit.. so, aku tukar 1000 hengget hanya dapat 400 dollar jer... huh... sodih... nak mudah kire adalah $1 Dollar Singapore (SD) bersamaan dengan RM2.50....

Aku taknak citer detail sgt pasal USS ni sebab dah byk blog pun citer detail segala benda yg ada kat sana... boleh google jer... aku pun refer blog2 diorang jugak sblm ke sana... so, entry ni aku nak citer ape yg aku buat kat sane jer... dengan nak tayang gambar... hehehe...

Tiket masuk ke USS adalah $74SD atau kalau di Malaysiakan jadinya RM185 sorang dewasa... budak2 $54SD... Akiff free jer... sbb bawah umur lagik... Nak tahu harga lebih tepat boleh google sendiri sbb harga tiket aku pegi ni adalah peak season...

Sebelum masuk entrance tu wajib bergambar dengan globe ni dulu... orang giler jer yg buat2 tak nmpak dgn mendalah ni... yg tak giler haruslah berasa jakun... hahaha...

Haa... kami sedondon merah kat sana hari tu dan paling best baju aku dengan Miss Permaisuri adalah sama... "I Love My"... Sajer nak tunjukkan kat semue yg kami dari Malaysia... Proud to be Malaysian... hehehe... Hidup kerajaan Malaysia... eehhh... tibe2 plak... hahaha....

Sebelum masuk entrance kite beli dulu bekas air kungfu panda yg comel ni...
Ada banyak design bekas air ni... semue cantik2... tapi aku pilih yg ni... harganya $20SD... ingtkan air ape dalam tu rupenyer air coke... huhuhu... 1st time Akiff minum soft drink... sebelum ni aku tak pernah bagi pun... kali ni terpaksa bagi sbb kalau tak die mengamuk ler... kalau air dalam tu dah habis boleh refill kat mane2 kedai yg ade soft drink kat dlm USS tu dengan harga $4SD... mcm murah plak refill air tu tp padahal RM10 kow...

Ok dah... jom masuk dalam USS plak...

Lepas jer pintu masuk tu trus aku g sewa stroller utk Akiff... nsb baik dah refer byk blog... so, smpai sana dah tau apa nak buat dulu... hehehe...
Stroller ni sewa dengan harga $10SD... kalau nak sewa, lps gate masuk tu terus ke kanan... ada tmpt sewa kat situ... dekat jer dengan entrance...

Biasanya Akiff tak suka dok dlm stroller tp kali ni nak pulak die... mungkin sbb stroller yg ni lain mcm skit kot... berbaloi jugak sewa stroller ni... time Akiff nak jln kaki, boleh lah letak bag...

Dalam USS ni ade byk karekter2 katun yg ada di mana2.. nmpak jer diorang korang boleh serbu utk bergambar... setiap karektor yg keluar kat jalanan tu akan ada pembantu die skali... jadi, korang boleh mintak tolong pembantu tu tolong ambkkan gambar korang... bagi jer camera canggih korang tu dengan hp skali kalau nak suruh die tolong ambkkan gambar... tak perlu nak usung tripod ke sana... tapi make sure camera tu bagi setting auto... senang diorang... kang gambar gelap laa... over exposure laa... rugi jer... nak ambk skali lagi kena beratur lagi... rugi masa...

Yg baju kelabu seluar pendek 2 orang ni antara pembantu yg ada kat sana... yg ni bertugas utk karektor Transformer ni... sebelum ambk gambar korang kena beratur dulu kat tepi... bkn main redah berdiri sebelah tu jer... kang tak pasal2 kena halau dgn pembantu tu...

Hmmm... ok la... habis sini dulu part 1... nnti aku smbung Part 2 plak...




Labels: , ,