Segmen: Tolong kutuk kow2 blog Apa Apa Saja Tentang Aku

:: Apa Apa Saja Tentang Aku ::

Blog ke 13 yang bertuah menerima kutukan gua adalah blog Apa Apa Saja Tentang Aku... untuk makluman, ni adalah blog BFF gua... tapi sebab dia dah serah diri untuk dikutuk, makanya gua akan lunaskan permintaan die... sebelum ni memang teringin nak tegur blog die yang tak cantik tu tapi sebab nak jaga hati punyer pasal... gua pendamkan jer... now, your turn okeh... muahahaha...

Gua kenal blog ni dari zaman nama blog die "Memang Aku Kesah"... masa tu masih baru dalam dunia blogging... matlamat hidup berblogging pun tak jelas lagi... hahaha... so, lepas dah activ berblogging ni, nama blog di branding semula dengan Apa Apa Saja Tentang Aku... 1st time gua tengok tajuk blog ni... terus terfikir "mtah hape2 punyer tajuk... tak commercial langsung"... tapi dari tajuk blog mmg dah tau blog ni adalah blog personal...

Header blog ni bagi gua adalah tak cantik sebab kombinasi latar papan dengan colur biru dan tulisan yang sangat biasa... header papan tu dah cantik dah cuma tulisan tu terlalu biasa dan please tukar colur biru tu dengan colur lain... busuk2 pun pakai la colur hitam ker... tak pun kalau nak lebih cerah pakai colur light brown... jangan terlalu kontra dengan papan tu tapi pemilihan colur mestilah secocok dengan dinding papan tu... pemilihan font pulak biar lebih nampak klasik... sbb dah ambk tema papan kena la klasik2 gitu...

Bila scroll dan tengok ke bawah lagi... memang tak jumpe ape yg menarik pandangan.. biasa2 jer... sebab utama yg mengganggu mata gua adalah colur biru tu... mata gua memang tak boleh terima background colur biru tu... background papan tu dah ok dah... bagi gua kalau tema biru dalam blog ni ditukar kepada colur yang lebih gelap dan tak terlalu kontra dengan dinding papan kat balakang tu adalah lebih baik... tp itu ikut mata gua la kan... Font untuk tulisan kena cari yang antik dan mudah baca skit...

Berkaitan side bar pulak... gua takda masalah sangat dengan side bar tu... tak nampak semak sangat... ok jer... takde benda2 merapu cuma kedudukan label tu kalau boleh letak kat bawah skit... angan2 tu kasi up skit... bagi keutamaan kat angan2 tu dari label tu...

Berkaitan intipati blog pulak... gua suke jer sbb gua mmg suke baca blog personal... member2 yang nak tahu, blog ni jugak ade tersimpan koleksi2 peribadi blogger seperti koleksi wang lama, koleksi jursey, koleksi mainan mekdi dan banyak lagi...

Dengan followers semakin menghampiri 500 orang, gua harap blogger ni lebih activ dalam mengeluarkan entry menarik seterusnya...

So, jom kite terjah blog Apa Apa Saja Tentang Aku...


Perfume bukan sekadar haruman

Labels: ,