Update : Quota dah penuh!!!

Semalam gua ada publish masalah problem gua pasal quota nak upload gambar dalam blog dah penuh... klik sini... space picasa yang dibekalkan kat gua dah habis dah... huhuhu....

So, ada sahabat2 blogger yang bagi link tutorial yang boleh membantu gua dalam menyelesaikan masalah ni...

Antara link tersebut adalah kat bawah ni...

1. http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2012/11/penyelesaian-untuk-blog-yang-tidak.html
2. http://qaseyhoney.blogspot.com/2012/09/tutorial-bila-picasa-album-penuh.html
3. http://mamatisya.blogspot.com/2010/10/selagi-tk-puas-hati.html

Caranya sama jer... gua nak kena creat email gmail baru dan jadikan akaun baru tu sebagai admin untuk blog gua ni... gua dah pun buat tapi ada masalah lain la pulak...

Bila gua login blog guna akaun baru tu... masalah tak boleh upload gambar dah settle tapi masalahnya lain pulak timbul... iaitu list blog yang gua follow takda dalam tu... (refer gambar bawah)

Nampak tak petak merah tu... senarai blog yang gua follow takda lor... huhuhu... so, kalau gua nak tengok entry terkini diorang gua kena login guna akaun lama...
See... akaun lama baru boleh tengok blog yang gua follow tu... tak best la macam ni kan... kjap nak kena login id lama... kjap id baru... leceh...

Tapi.. tapi... ada cara lain untuk gua tengok hapdet terkini dari blog korunk walaupun dengan id baru tu... iaitu gua kena follow korunk skali lagi guna id baru tu... waaa.... jenuh... 

Tapi... tapi... kalau tak nak folow lagi skali pun, gua masih boleh tengok hapdet terkini blog korunk melalui bloglist yang gua letak kat side bar... tapi bloglist tu kena buat all laa.. huhuhu... takmo takmo...

So, gua cari alternatif lain untuk upload gambar tapi masih guna id lama... dan ia berjaya... wakaka... nak hapdet kat sini caranya tapi entry macam dah panjang jer... so, tunggu gua buat 1st tutorial laa... waaa... siap nak buat tutorial tuuu... kahkahkah... padahal caranya simple jer... ekekeke...



Makin hari makin banyak perfume terbaru diupdate... tengok sini kalau tak caye...


Labels: ,